Läs mer på PRIM-gruppen
Nationella proven ställs in våren 2020
Skolverket har fattat beslut om att ställa in alla nationella prov under perioden från och med 30 mars och resten av våren, till och med den 30 juni
Senast uppdaterad:
26 mars 2020
Sidansvarig: Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
Nyheter
- Om kunskapsresultaten i TIMSS 2019 2021-06-23
- Ny bok: Skolutveckling i teori och praktik 2021-06-23
- ”Osäkert om nationella prov i matte blir helt digitala” 2021-03-24
- Två nya avhandlingar är spikade! 2021-03-22
- Stipendium för lärarstudenter - Folkskoleseminariets minnesfond 2021-03-16
- "Digital teknik hjälper elever förstå geometri", Peter Markkanen intervjuas 2021-03-09
- Matematisk modellering visar den skeva fördelningen mellan kvinnor och män i antalet doktorander 2021-03-04
- Ny avhandling: Desires for mathematics teachers and their knowledge 2021-03-04
- Nytt nummer av NorDiNa, nr 1, 2021 2021-02-08
- Matnyttigt i lunchtid – inspiration varje onsdag 2021-01-29
- Blivande lärare från Spanien gör sin VFU i Stockholm 2020-12-10
- Kritisk granskning på internet är mer än källkritik 2020-12-09
- Kemiforskning förklarad direkt i klassrummet 2020-10-01
- Sök studentstipendium på 10.000 kr 2020-08-31
- "Djupa ämnesstudier redan ett krav för att bli lärare i naturvetenskapliga ämnen" 2020-06-26
- "Öppna eller stängda skolor – en fråga även om bildning och lärande" 2020-06-09
- Ny prefekt vid MND 2020-06-03
- Individualiserad matematikundervisning för vuxna i fängelsekontext 2020-05-11
- ”Helt flippade klassrum” 2020-04-24
- Nationella proven ställs in våren 2020 2020-03-26
- Stipendium för lärarstudenter, Folkskoleseminariets minnesfond 2020-03-16
- ”Svenska elever kan mer matematik än vad Pisa visar” - intervju med Samuel Sollerman 2020-02-06
- Podden SKOLPRAT- lyssna på Sebastian Björnhammer och Maria Andrée från MND 2019-11-14
- KRC prisas i tävlingen Good Practice Awards 2019-11-04
- Stockholms universitet med i The Conversation 2019-10-29
- Tåg tur och retur till ESERA i Bologna 2019-09-10
- FoU-dagen på MND - en dag om forskning och utveckling 2019-06-18
- Två intresseväckande utställningar om lärande för hållbar utveckling 2019-05-27
- Radioinslag med KRC från Bolincentrets klimatfestival 2019-05-20
- Ny avhandling: Kan man räkna med PISA och TIMSS? 2019-05-20
- Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen flyttar till Frescatibackehusen 2019-04-24
- ULF-projektet – ett regeringsuppdrag för att öka forskningssamarbetet mellan akademi och skola 2019-04-16
- Lärarstudent? Sök stipendium från Folkskoleseminariets minnesfond senast 15/4 2019-03-18
- Tidigare SU-student utsedd till Sveriges bästa fysiklärare 2019-03-13
- Många besökte naturvetarnas arbetsmarknadsdag 2019-02-21
- Två oförglömliga MFS-månader i Chile 2019-01-30
- "Lärarnas betydelse i den praktiknära didaktiska forskningen" 2018-12-21
- VR-medel till "Komparativ didaktik och professionell utveckling för lärare" 2018-11-16
- 5,9 miljoner från VR till projekt: Förskoledid. modeller för undervisning för hållbar utveckling 2018-11-06
- Paola Valero - opening keynote at the Brazilian Conference of Mathematics Education Research 2018-11-06
- Matematiklärares undervisning påverkas av det sammanhang som det är en del av 2018-11-01
- Bästa examensarbete i matematikdidaktik 2018 till lärarstudent vid Stockholms universitet 2018-10-24
- Mattelärare byter högskolan mot grundskolan och får betydligt högre lön 2018-10-19
- Utomhusmatematik på universitetet för 300 skolbarn 2018-10-10
- ”SR Studio 1 - dragkamp mellan högskolan och grundskolan om behöriga lärare” 2018-09-17
- "Ökad lärarbrist när skolan snor högskolans lärare" 2018-09-14
- 10-års jubileum för MND:s FoU-dag 2018-06-25
- Samverkansprojekt om programspecifika VFU-skolor 2018-06-21
- God utdelning av rektorsmedel till MND 2018-06-15
- Pilotprojekt – lärarstudenters självständiga arbeten knyt till forskning 2018-06-08