I år var intresset så stort att den ansvariga FoU-gruppen (Iann Lundegård, Eva Norén, Veronica Jatko Kraft, Veronica Flodin, Karim Hamza och Lisa Björklund Boistrup) ordnade tre-parallelliga seminarier.

FoU-dagen startade med introduktionsföreläsningen ”Tänka om…” som Iben Christiansen höll.

Iben Christiansen håller introduktionsföreläsning.

Sedan följde seminarier om ”Estetiska aktiveters roll i NO-undervisningen”, ”Vad händer med en matematikuppgift då uppgiften överförs från papper till dator”, ”Programspecifika VFUskolor, för ökad professionsanknytning i lärarutbildningen” och många fler.

Prisföreläsning Svend Pedersen Lecture Award

Nathalie Sinclair.

Efter förmiddagens seminarier så var det dags för prisföreläsningen av årets vinnare av Svend Pedersen Lecture Award, professor Nathalie Sinclair.

Titel på prisföreläsningen:"Moving mathematics: Gesturo-haptic encounters with multiplication".
Här kan du se den filmade föreläsningen, (1 timme och 8 minuter)

Därefter  hölls ytterligare seminarier och även posterpresentationer av studentarbeten.

Ta del av FoU-dagens program med närmare presentation av de olika seminarierna:
•    Program FoU-dagen 190612 (296 Kb)